Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Falcon gör slow-tv: Man grillar och dricker öl jättelänge

Publicerad: 8 Juli 2016, 09:28

Kampanjen Grilla4ever – här sett ur "falkperspektiv".

Foto: Pressbild/Falcon

En skottkärra med öl. Det är den här skäggiga killens tillbehör när han grillar i flera timmar – som besökarna kan följa via en interaktiv kampanjsajt.


Ämnen i artikeln:

FalconAnimal

Falcon marknadsför sin alkoholfria öl med en interaktiv kampanjsajt där den som vill kan "grilla" tillsammans med en skäggig kille. Det går att följa aktiviteterna rakt framifrån, från sidan, med "falkperspektiv" eller via "beer cam". Kanske en utmärkt sysselsättning för de som har ett trist sommarvikariat med för lite att göra. Tekniken för tankarna till 90-talsskärmsläckaren Johnny Castaway, där mestadels inget alls händer, men med tiden sker mer och mer.

Ju mer uthållighet användaren har, det vill säga är inne på sajten, ju mer priser man kan vinna. Till exempel en grill.
– Mat- och dryckestrenderna blir i dag allt smalare. Även om vi uppskattar både mikrobryggerier och specialkunskaper så handlar öl för oss framförallt om gemenskap. När ölen är något härligt som för människor samman blir steget inte långt till sommarens alla grillningar. kommenterar Nils Nordqvist, Senior Brand Manager på Falcon.

Kampanjen är gjort av Animal och själva grillfilmen utan de interaktiva inslagen går att se nedan.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

FalconAnimal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.