Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Falcon med nytt kommunikationskoncept

Publicerad: 4 april 2017, 14:33

Ölmärket Falcon lanserar ny kommunikation och design med målet att bli Sveriges största ölvarumärke.


Ämnen i artikeln:

FalconAnimalCamp DavidReklam

I den nya kommunikationen vill Falcon lyfta fram människors vilja att göra gott. I söndags invigdes nya Falcon Alkoholfri Arena i Falkenberg, Falcons urpsrungsstad. Invigningen markerade startskotten på den nya kommunikationsstrategin.

– Att göra gott tillsammans kan ta sig en mängd olika uttryck. För Falcon handlar det alltid om att det blir bättre när man är fler och gör saker tillsammans. Utgångspunkten i vår storsatsning på Falcon är att varumärket mår bra, men förtjänar att må ännu bättre, säger Nils Nordqvist som ansvarar för varumärket Falcon.

Som del av den nya kommunikationsstrategin kommer Falcon senare under våren spela in reklamfilmer som går i tv och i sociala medier. Filmerna tas fram av Falcons reklambyrå ANIMAL och produceras av Camp David med regissören Robert Jitzmark.

Den nya designen innebär en renodling av falkhuvudet och en bortrensning av överflödiga designelement.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.