Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Falkenhav vice vd för ABBA-museet

Publicerad: 3 oktober 2012, 11:56

Catarina Falkenhav.

Identity Works förra vd Catarina Falkenhav blir vd:n Mattias Hanssons högra hand och vice vd för nya ABBA Museum.


Ämnen i artikeln:

Mattias HanssonABBA The Museum

Tidigare i dag kunde Resumé avslöja att Hyper Islands förra vd, Mattias Hansson, blir vd för det nya ABBA-museet i Stockholm.

Nu kan Resumé avslöja att hans högra hand som vice vd är varumärkes- och designbyrån Identity Works förra vd Catarina Falkenhav.

– Vi träffades för första gången för tio år sedan på Jarowskij och vi   har inte jobbat ihop sedan dess. Det känns jättekul att göra detta med   henne, säger Mattias Hansson.

Catarina Falkenhav tvingades lämna vd-stolen på Identity Works i slutet av 2011 i  samband med att flera varslades på byrån och att ledningen ville ha nytt  ledarskap. Sedan dess och fram till juni i år har hon varit mammaledig.

– Det finns många skäl varför jag jobbar med det här; att få vara med och  lansera en världsattraktion som ABBA The Museum kommer att bli. Att få  jobba med ett sådant oerhört starkt varumärke, den låtskatt som finns  och inte minst berätta den sanna historien om dessa fyra mycket begåvade  artister som skrev svensk musikhistoria, säger Catarina Falkenhav till Resume.se.

– Dessutom är det fantastiskt  kul att få jobba tillsammans med Mattias igen! Jag tror att vi  tillsammans i teamet kanske kan ge en ny mening till begreppet museum,  med allt vad det innebär.

Vad har du för relation till ABBA?
Min relation till ABBA musiken är som för många andra väldigt fylld med minnen från barn- och tonårstiden. Men några nutida kopplingar är när mina barn och syskonbarn får upp ögonen för musiken genom Mamma Mia-filmen. Jag får youtuba originalversionen Mamma Mia för dem och börja berätta om den riktiga popgruppen ABBA. Finns inget härligare än att återupptäcka sin favoritmusik med sina barn.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.