Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fallna änglar ersätter vilda bikinibrudar

Publicerad: 3 februari 2011, 10:37

Axe/Lynx har lyft undan de vilda bikinibrudarna i nya reklamen.
I stället är det fallna ängar som suktar efter väldoftande unga män.


Ämnen i artikeln:

BBH

Unilevers hygienvarumärke Axe/Lynx med byrån BBH har hållit fast vid sitt reklamkoncept under många år. 

Det vill säga unga kvinnor som blir som galna när de känner Axedoften från en ung man . Vilket gått hem hos unga osäkra män.

De sista åren har Axe dock tappat mark till budgetkonkurrenter. Vilket förklaras med att varumärket har uppfattats som en produkt av grabbkulturen i England på 1990-talet och att Axe/Lynx överlevt sin tid .

Därför är kvinnornas vilda utspel nedtonat i BBHs nya reklamfilm, regisserad av Rupert Sanders. I stället är det änglar som rasar ned på jorden för att komma nära den unge Axe-doftande mannen.

– Kampanjen är mer sofistikerad och subtil. Vi inser at dagens tonåringar är smartare och uppskattar det som inte är allt för ’in your face’, säger Unilevers brittiska varumärkeschef Selina Sykes.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.