Reklam
Familjen vann KTH – igen
Publicerad: 5 april 2011, 07:30
Det blir familjär reklamstämning på KTH även fortsättningsvios.
Reklambyrån Familjen får fortsatt förtroende två år till med option på ytterligare två år.
MH
Magnus Helander
Familjen.
Kungliga Tekniska Högskolan gick i december 2010 ut i en offentlig upphandling av ny reklambyrå. 13 byråer deltog i upphandlingen – förutom Familjen, bland andra ANR BBDO, Ruth, Futurniture, SWE och Blomquist.
Det blev Familjen som får förnyat förtroende. Reklambyrån har haft uppdraget sedan 2006.
– Vårt uppdrag för KTH har hittills främst handlat om den studentrekryterande kommunikationen. Uppdrag utökas nu till att omfatta alla delar av KTH:s kommunikationsarbete, säger Mats Eriksson, kundansvarig på Familjen.
KTH motiverar valet av Familjen med att byrån lämnar en ”konkret, tydlig och detaljrik
beskrivning av hur det internationella rekryteringsuppdraget skulle kunna genomföras”.
Avtalet löper på två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.
KTH:s avtal med Rewir för strategiska tjänster fortsäter som vanligt.