Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Familjen vann mångmiljonpitch

Publicerad: 27 februari 2009, 15:48

Familjen har vunnit Sjukvårdsrådgivningens pitch av fullservice-byrå i konkurrens med bland andra Granath EuroRSCG och Intellecta.


Sjukvårdsrådgivningen är ett samlingsnamn för flera olika webbaserade informationstjänster.
– Sjukvårdsrådgivningen jobbar till exempel med umo.se och 1177.se.  Vi ska både utveckla tjänsterna och till viss del står för webbproduktionen. Självfallet ska vi också göra kampanjerna, förklarar Mats Eriksson, vd för Familjen.

Uppdraget beräknas vara värt 3-5 miljoner per år.
– Det blir en av våra större kunder och är ett välkommet tillskott under dessa tider.

Men det blir inga nyanställningar:
– Nej, vi kan lösa det inom den befintliga organisationen.

Mats Eriksson beskriver uppdraget som ett  typiskt ”Familjenuppdrag”, där byrån gör ”användbar reklam.”
– Vi försöker skapa tjänster som både kommunicerar och går att använda rent praktiskt. Det är ju också vad Sjukvårdsrådgivningens verksamhet kretsar kring, säger Mats Eriksson.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.