Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

FamiljenPangea vinner sitt första Guldägg

Publicerad: 20 april 2016, 14:35

I kategorin Identitetsdesign drar FamiljenPangea det längsta strået med det nya formspråket för SL.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2016FamiljenPangeaDesignGuldäggetSLL

Nytt för i år är att Guldäggets designkategori har delats upp i två: Förpackningsdesign och Identitetsdesign. I den senare blir det alltså FamiljenPangea som tar hem byråns första Guldägg någonsin.

Det omfattande arbetet för SL har gett kollektivtrafiken ett uppdaterat ansikte ut mot Stockholmsborna.

"Årets guldägg i identitetsdesign visar vägen till en annan plats. Där design är blodigt allvar. Där rätt måste vara rätt. Där fel är fel, och inte får finnas. Där estetik möter funktion. Där design möter tusentals. Varje dag" skriver juryn.

Två Silverägg delas ut i kategorin. Dessa går till Stockholm Design Labs "A-TO-B" för Venue Group och "Brev till mitt kära" av Forsman & Bodenfors för Lennart Grebelius/Sätila, Marie Arvinius/Orfeus Publishing.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.