Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

FamiljenPangea vinner Tekniska museet

Publicerad: 9 september 2013, 09:39

Jan Abrahamsson, vd på FamiljenPangea

Design- och reklambyrån FamiljenPangea har vunnit Tekniska museets upphandling för kommunikationstjänster. Uppdraget inleds med höstutställningen Game On 2.0 – där besökare får provspela över 100 spel från 1960-talet till våra dagar.


Ämnen i artikeln:

FamiljenPangeaTekniska Museet

– Tekniska museet, är mitt inne i en stor förändringsprocess. År 2015,  planerar vi att öppna ett helt nytt science center på temat "Den  skapande hjärnan". Här ska små genier kunna leka, skapa, utforska och  experimentera sig till den kunskap som behövs för att lösa framtidens  globala utmaningar, säger , kommunikationschef på Tekniska  museet.Anki Rundgren

Målet är att nå 500 00 besökare år 2015. Här kommer FamiljenPangeas arbete att spela en viktig roll, enligt Anki Rundgren.

Byråns  uppdrag inleds med utställningen Game on 2.0, vilken sker i slutet av  oktober och innebär att besökare får provspela över 100 spel från  1960-talet till nutid.

FamiljenPangea ska också färdigställa en visuell identitet.
–  Det är ett starkt varumärke som står inför spännande utmaningar och som  har behov av både starka idékoncept för museets aktiviteter och som  även har behov av vår kompetens av varumärkesbyggande identitetsarbeten,  säger Jan Abrahamsson, vd på FamiljenPangea i en kommentar.

19 byråer deltog i upphandlingen.

Ramavtalet gäller till 2015 med möjlighet till förlängning.

FamiljenPangea har 27 anställda.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.