Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Family Business nya absoluta guldvrål

Publicerad: 24 maj 2013, 10:02

Nytt prisregn över Absolute Unique.

Prisregnet över Absolute Unique-kampanjen fortsätter. Family Business vann flest priser av alla i PIAF – Prague International Advertising Festival – i veckan.


Ämnen i artikeln:

Mårten KnutssonFamily Business

Guldägget, guld i One Show, guld i  Adweek Project Isaac – och nu guld i PIAF.

Prague International Advertising Festival är en  relativt ny festival som inte delar in bidragen i kategorier utifrån  mediekanal utan utifrån grundläggande kvaliteter. En film och en  förpackning kan exempelvis tävla mot varann i kategorin "Brilliant  Execution". Förra året vann Family Business ett silver i kategorin  Storytelling med filmen ”The Cub” för Betsafe.

Den här gången blev det bättre utdelning: Guld i Creative Design, Silver i Sales Support, Brons i Brilliant Execution.

Därmed vann Family Business flest priser av alla. Ogilvy Paris var tvåa, bland annat med sitt arbete för Louis  Vuitton.

John Lagerqvist och Mårten Knutsson,  bägge cd på Family Business, var i tisdags inbjudna till Prag för att  göra en specialpresentation på plats för juryn.

– Det är ju fantastiskt att vinna ännu en gång, säger John  Lagerqvist, cd på Family Business. PIAF är en modern festival med mycket  digitalt och shopper marketing, och det är intressant att kategorierna  inte är de gamla vanliga.

– Kul att juryn bjöd in folket bakom de intressantaste bidragen för  riktiga diskussioner. De hade ju tittat på casefilmen flera gånger, men  på det här viset kunde de ställa frågor och ha synpunkter. Så borde  fler reklamtävlingar göra. För oss är ju det  också ett sätt att hitta nya uppdragsgivare, eftersom flera sådana satt  i juryn, säger John Lagerqvist.

Och Volt vann ett silver för #friskisthlm-kampanjen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News