Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Family Business utökar med Carlsberg

Publicerad: 9 Oktober 2013, 11:49

Mårten Knutsson

Nyligen avslutade Carlsberg Sverige AB en upphandling för trade marketing-byrå. Family Business tog hem pitchen och utökar därmed sitt samarbete med öljätten.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergMårten KnutssonFamily BusinessMomentum

I upphandlingen letade Carlsberg efter en reklambyrå som gör aktiviteter i säljkanalerna: bar, restaurang, dagligvaruhandel, servicehandel etc. Sedan knappt fem år tillbaka har Family Business arbetat med bar- och restaurang-delen för samtliga varumärken i Carlsberg Sveriges stora portfölj.

Nu får man ansvaret för varumärken som Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa, Festis och Pepsi i samtliga försäljningskanaler.

Därmed tappar McCann-byrån Momentum i Göteborg uppdraget i dagligvaru- och servicehandeln.

– Det känns fantastiskt att få förnyat och dessutom rejält utökat förtroende av Carlsberg, som verkligen är en kär uppdragsgivare. Att få använda våra kunskaper inom dagligvaruhandel för en av de största och mest intressanta aktörerna i Sverige, är en dröm. Det är också frågan om ett slags helhetsgrepp, vilket vi saknat tidigare, säger Mårten Knutsson, creative director på Family Business och fortsätter:

– Totaluppdraget är stort och intensivt och vi har redan kompletterat teamet med flera intressanta människor, som kompletterar de som redan jobbar här.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.