Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Famous Grouse i global webbkampanj

Publicerad: 2 september 2013, 07:08

The Famous Grouse släpper idag ett nytt globalt marknadsföringskoncept under namnet Be Part of Something Famous. I kampanjen uppmanas människor i Sverige och utomlands att svara på vad de skulle vilja vara berömda för.


The Famous Grouse har fram tills nu använt sig av sin välkända ripa i sin tv-reklam, men idag lanseras ett helt nytt koncept.

Personer kan från och med idag gå in på hemsidan och skriva in sitt personliga svar på frågan " What would you like to be famous for?". Alla svenska svar kommer att bli en del av den nya inredningen på The Famous Bar på Arlanda i samband med att baren designas om. En del av bidragen kommer också att hamna i en skulptur i London tillsammans med svar från hela världen.

– Att få vara en del av något större tycker de flesta av oss är intressant och spännande. Därför vill vi nu bjuda in våra svenska konsumenter till projektet Be Part of Something Famous, där de i sällskap med människor från hela världen skapar något tillsammans, säger Marcus Brand, Nordic Brand Manager på Edrington som äger The Famous Grouse.

Både den nya designen i The Famous Bar och skulpturen i London kommer att visas upp i oktober.

Kampanjfilmen och svaren kan ses här

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.