Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Fanns bara en roll för mig”

Publicerad: 7 maj 2013, 13:23

Niklas Angergård.

Foto: Henrik Halvarsson.

Niklas Angergård ville ha rollen som marknadsdirektör i Telias nya marknadsorganisation. Men när bolaget istället rekryterade Thomas Sparrmo från Telenor valde han att tacka för sig.


Ämnen i artikeln:

TeliaNiklas Angergård

Niklas Angergård gick från SAS som hyllad varumärkesdirektör till Telia i somras. Uppdraget var att styra upp bolagets kommunikation som länge har spretat.

I vintras bestämde sig Telia för att slå ihop sina tre marknadsavdelningar till en, och rekryterade Thomas Sparrmo från Telenor till uppdraget att leda den nya organisationen.

För Niklas Angergård, som själv ville ha den rollen, återstod få möjligheter förutom att söka sig vidare. I ett internt meddelande som gick ut på Telia för några veckor sedan kommenterar han sitt avhopp:
– Som många av er vet, så fanns det bara en intressant roll för mig i den nya organisationen och när jag inte fick den vill jag vara ärlig både mot mig själv och mot Telia. Det känns mycket inspirerande och lite läskigt, precis som livet ska vara.  Jag vill tacka alla för trevligt sällskap på resan önska lycka till i det nya!  

Han skriver vidare att han är stolt över det jobb som han och kollegorna åstadkom under tiden tillsammans:  
– Att alla Brand and Marketing-KPIer vänt tydligt uppåt under Q1 och Q2 efter en längre tids negativ trend känns som en första fin indikation på att vi är något på spåret.

Niklas Angergård slutför nu sina sista engagemang på Telia. Till sommaren kommer han att lämna.
– Det finns inte oändligt många roller på min nivå i Sverige, men i den bästa av världar kommer jag att landa något nytt före midsommar där jag får användning för min talang i skärningen mellan affärsfrågor och kommunikation för att därefter ta en välbehövlig semester med familjen, säger han.

Rune Pedersen, konsumentchef Mobility, kommenterar avhoppet i samma interna meddelande:
– Även om det inte är dags att tacka av Niklas riktigt än vill jag ändå passa på att tacka Niklas för hans insats. Med sin tunga kompetens och stora engagemang är jag djupt imponerad över allt vi har åstadkommit under hans relativt korta tid hos oss på Telia. Vi kommer sakna dig, Niklas!

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TeliaNiklas Angergård

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.