Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Får ny topptjänst när H&M möblerar om

Publicerad: 2 oktober 2013, 07:59

Erik Zetterberg.

Foto: Resumé.

H&M har slagit ihop sina två marknadsavdelningar. Det innebär att Erik Zetterberg, tidigare kreativt ansvarig för online-delen, blir head of creative för hela H&M:s marknadsavdelning, samtidigt som Daniel Herrmann blir head of marketing.


Ämnen i artikeln:

H&M

H&M har tidigare haft en online-marknadsavdelning och en marknadsavdelning knuten till de fysiska butikerna. Nu har klädjätten slagit ihop de båda avdelningarna till en.

Daniel Herrmanns och Erik Zetterbergs titlar är globala. Det är Stockholm som är bas för H&M:s globala marknadsföring. Donald Schneider är H&M:s globale creative director.

– Superkul, så klart, säger Erik Zetterberg om sin nya roll.

När det gäller fler detaljer om hans kommande uppgifter hänvisar han till H&M:s pressavdelning.

Det är Stockholm som är bas för H&M:s globala marknadsföring. Donald Schneider är H&M:s globale Creative Director.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.