Reklam
Fares Fares ansluter till VM-landslaget
Publicerad: 1 juni 2018, 08:27
Foto: Pressbild
Fotbollslandslagets huvudsponsor Svenska Spel lanserar en ny kampanj med Fares Fares. Tanken är att få de svenska vm-fansen att komma närmare landslaget.
AH
Alex Hartelius
Svenska spel är huvudsponsor för svensk fotboll och ger i en ny kampanj publiken en inblick i vm-lansdlaget. Till sin hjälp tar man in Fares Fares, som blir en del av det svenska landslaget och som kommer att stå i hetluften tillsammans med fotbollsstjärnorna.
– Tack vare det nära samarbetet vi har med fotbollen bidrar vi som huvudsponsor till sportens utveckling och samtidigt en större fotbollsupplevelse för våra kunder. Nu till sommaren stora mästerskap krymper vi avståndet till landslaget och mästerskapet. Vi ger våra kunder möjligheten att coacha förbundskaptenen, bo hemma hos en landslagsspelare, skrapa fram egna hattricks med Triss och följa med Fares Fares som förverkligar drömmen om att vara en del av landslaget, förklarar Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör Svenska Spel, i en kommentar.
– För oss har det hela tiden varit viktigt att hitta balansen mellan det ouppnåeliga som spelarna representerar och närheten mellan Svenska Spel och svenska folket som Fares Fares förkroppsligar säger Pernilla af Klintberg på Bloomy, byrån bakom kampanjen.
Fares Fares har tidigare i år belönats med en Guldbagge för bästa manliga huvudroll i The Nile Hilton Incident och är just nu aktuell i Hollywoodserien Westworld. Samarbetet med landslaget och Svenska spel kommer att synas i en rad kampanjfilmer som rullas ut under juni och framåt. I den första filmen så presenteras Fares Fares som ny lirare av förbundskaptenen Janne Andersson.
Första kampanjfilmen lanseras idag, medan de resterande kommer att gå på tv och andra kanaler.
Arbetsgrupp:
Svenska Spel
Eva Evesjö
Palle Svensson
Sofie Hammers
Johan Svensson
Bloomy
Pernilla af Klintberg, projektledare
Per Jaldeborg, strateg
Carl Wahlberg, planner
Jon Rönström, copy
Max Munck, ad
Daniel Lindell, ad
Produktionsbolag
Camp David
Måns Mårlind och Björn Stein, regissörer
Karl Wessblad, producent
Madde Otto, produktionsledare
Kristina Wibom, exekutiv producent
Första kampanjfilmen hittar du här: