Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fares Fares ansluter till VM-landslaget

Publicerad: 1 Juni 2018, 08:27

Foto: Pressbild

Fotbollslandslagets huvudsponsor Svenska Spel lanserar en ny kampanj med Fares Fares. Tanken är att få de svenska vm-fansen att komma närmare landslaget.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelVM 2018Reklam

Svenska spel är huvudsponsor för svensk fotboll och ger i en ny kampanj publiken en inblick i vm-lansdlaget. Till sin hjälp tar man in Fares Fares, som blir en del av det svenska landslaget och som kommer att stå i hetluften tillsammans med fotbollsstjärnorna.

– Tack vare det nära samarbetet vi har med fotbollen bidrar vi som huvudsponsor till sportens utveckling och samtidigt en större fotbollsupplevelse för våra kunder. Nu till sommaren stora mästerskap krymper vi avståndet till landslaget och mästerskapet. Vi ger våra kunder möjligheten att coacha förbundskaptenen, bo hemma hos en landslagsspelare, skrapa fram egna hattricks med Triss och följa med Fares Fares som förverkligar drömmen om att vara en del av landslaget, förklarar Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör Svenska Spel, i en kommentar.

– För oss har det hela tiden varit viktigt att hitta balansen mellan det ouppnåeliga som spelarna representerar och närheten mellan Svenska Spel och svenska folket som Fares Fares förkroppsligar säger Pernilla af Klintberg på Bloomy, byrån bakom kampanjen.

Fares Fares har tidigare i år belönats med en Guldbagge för bästa manliga huvudroll i The Nile Hilton Incident och är just nu aktuell i Hollywoodserien Westworld. Samarbetet med landslaget och Svenska spel kommer att synas i en rad kampanjfilmer som rullas ut under juni och framåt. I den första filmen så presenteras Fares Fares som ny lirare av förbundskaptenen Janne Andersson.

Första kampanjfilmen lanseras idag, medan de resterande kommer att gå på tv och andra kanaler.

Arbetsgrupp:

Svenska Spel

Eva Evesjö

Palle Svensson

Sofie Hammers

Johan Svensson

Bloomy

Pernilla af Klintberg, projektledare

Per Jaldeborg, strateg

Carl Wahlberg, planner

Jon Rönström, copy

Max Munck, ad

Daniel Lindell, ad

Produktionsbolag

Camp David

Måns Mårlind och Björn Stein, regissörer

Karl Wessblad, producent

Madde Otto, produktionsledare

Kristina Wibom, exekutiv producent

Första kampanjfilmen hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelVM 2018Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.