Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fåret Frank provfilmar för WaterAid

Publicerad: 1 december 2014, 09:38

De legendariska reklamkaraktärerna.

Kända reklamkaraktärer som Mekonomen-Karin, Apollo-guden och Unionen-hjältarna konkurrerar för att bli WaterAids nya talesperson i en julkampanj.


Ämnen i artikeln:

WaterAid

Att byta en julklapp mot vattendroppar. Det är tanken bakom WaterAids nya kampanj som ska ge fler människor i fattiga samhällen tillgång till rent vatten och sanitet.

Nu samlas några av Sveriges mest kända reklamkaraktärer i samma film för att marknadsföra kampanjen. Det blir förutom de redan nämnda också Fåret Frank, K-Rauta Jarmo, en tysk tandläkare, Bredbandsbolaget-Kenny, Mannen från 3 och Telia-pappan.

– Att vi har lyckats samla så många karaktärer även från konkurrerande företag i en och samma film, för att sprida vårt budskap, ser vi som ett bevis på att fler än vi tycker att det här en viktig fråga. Vi är enormt tacksamma över att alla har ställt upp för rent vatten, säger Cecilia Chatterjee-Martinsen, generalsekreterare på WaterAid, i ett pressmeddelande.

Reklamkaraktärerna provspelar för att bli WaterAids nästa talesperson i filmen – något de gör med blandad framgång.

– Allvaret i frågan går givetvis inte att skoja bort. Men däremot tror vi, att vi på ett humoristiskt och avväpnande sätt, kan tränga igenom bruset, säger Cecilia Chatterjee-Martinsen.

Det är reklambyrån Ruth som ligger bakom filmen. Se den här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

WaterAid

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.