Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 februari 2012, 15:01
Det är inte bara prins Daniel som blivit stolt pappa – även fåret Frank gläds över sin bebis.
Frank, som är singel, har adopterat lammet Francis från Kina.
Här är Tele 2:s senaste reklamfilm.
Tele 2 och reklambyrån Forsman & Bodenfors har kört konceptet med fåret Frank sedan 2008 – ett mycket lyckosamt drag som lyft varumärket ordentligt, enligt Samuel Scott, affärsområdeschef privatekonomi på Tele 2.
Tele 2 investerar en miljard kronor per år på mobilnätet och Franks adoptivson Francis symboliserar att 4G har kommit.
Francis är från Kina, precis som Huawei som byggt 4G-nät åt Tele 2 till drygt 100 orter.
Enligt Samuel Scott återspeglar filmerna med Frank Tele 2:s verksamhet.
Varför adopterade Frank?
– Han är singel och har inte lyckats träffa den rätta, men han kände att han ville föra arvet vidare ändå, säger Samuel Scott till Resume.se.
Magnus Helander