Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Farfar gör Stensons nakenbad till modelljobb

Publicerad: 10 augusti 2009, 11:46

Golfaren Henrik Stensons halvnäckade slag från ett vattenhål i Florida gav idén till Farfars och Björn Borgs nya kampanj: Spread the Spirit. – Tala om att ha ”the spirit”. Nu vill sprida samma positiva känsla till fler med hjälp av våra konsumenter, säger Rocky af Ekenstam Brennicke, PR- chef på Björn Borg.


Ämnen i artikeln:

FarfarBjörn Borg

Användargenererat börjar tydligen även bli vanligare i den annars så strikt darwinistiska modellvärlden.
Senaste året har i fall klädmärket Björn Borg fått flera bilder personer som poserar privat i sina underkläder från Björn Borg.

Frivilligt eller inte: svenske stjärngolfaren Henrik Stenson satte i alla fall trenden när han i samband med en golftävling näckade in till bara Björn Borg-kallingarna för att slå en förlupen boll som hamnat i ett vattenhåll.  

– Tala om att ha ”the spirit”. Nu vill sprida samma positiva känsla till fler med hjälp av våra konsumenter, säger Rocky af Ekenstam Brennicke, PR- chef på Björn Borg i ett pressutskick.

Bolaget vill nu sprida samma positiva konsumentanda över hela världen i samband med att man lanserar sin nya kampanj Spread the Spirit, med Farfar vid rodret och It's Showtime som produktionsbolag. Målet är att får personer från hela världen att skicka in bilder till bjornborg.com – iförda endast underkläder.  

Björn Borg uppmanar användarna att skicka utmanande bilder i dubbel bemärkelse och föreslår bland annat kalsongbilder från högsta punkt, varmaste plats etc. Varje månad utses en vinnare: ”Swedish Export”, som får underkläder i sin egen vikt som pris.

– Personer från 31 olika länder har redan skickat in kort, en hel del från länder där vi ännu inte har någon distribution, säger Rocky af Ekenstam Brennicke.

Bilderna läggs upp på bjornborg.com/spirit med målsättning att fylla världskartan innan årets slut.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

FarfarBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.