Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Farfar och F&B vidare i Titanium & Integrated

Publicerad: 25 juni 2010, 07:59

Farfar & F&B har chans att vinna ett lejon inom den mest prestigefulla kategorin, Titanium & Integrated. Det står klart efter nomineringarna släpptes under fredagen.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Efter en rad lejon. Nu står det också klart att Farfar gått vidare inom Titanium & Integrated med sin kampanj för Nokia, World´s Biggest Signpost. Detsamma gäller Forsman & Bodenfors, som gått vidare med Facebook Showroom för Ikea.

Det lär ju bli en hård kamp. Totalt 26 bidrag världen över har gått vidare, bland annat dubbelt Grand Prix-belönade Replay för Gatorade från TBWA/CHIAT/DAY LA. Totalt har USA 16 av 26 bidrag som nominerats inom kategorin, Storbriannien har tre, Austalien två, Canada ett, Brasilien ett och Nya Zeeland.

Bland andra uppmärksammade kampanjer som kan bli stenhåda konkurrenter kan nämnas WIEDEN + KENNEDY PORTLAND och Live Strong med Nike som vann Grand Prix i Cyber.

Sverige hade lämnat in 16 bidrag i Titanium kategorin där F&B hade flest inlämnde bidrag- fem stycken, DDB därefter med tre bidrag.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.