Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Farfar tar över Comviq

Publicerad: 25 mars 2009, 19:12

Forsman & Bodenfors tappar delar av sitt jätteuppdrag för Tele 2. Varumärket Comviq hamnar i stället på Farfar.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsFarfarTele2

Forsman & Bodenfors har stoltserat med att vara Tele 2:s husbyrå ända sedan 1997.
Arbetet har både hyllats och kritiserats. I veckans tidning belönas man bland annat med andrapriset i Resumés tävling Månadens film.
Samarbetet mellan Tele 2 och Forsman & Bodenfors har knakat i fogarna tidigare och Resumé kunde under hösten rapportera om att man var ute på byråjakt. Nu är det klart att delar av uppdraget försvinner från Forsman & Bodenfors och i stället hamnar på Farfar.

Men på Tele 2 väljer marknadsdirektören Thomas Ekman att mörka byråbytet.
– Jag säger varken bu eller bä på den frågan. Vi håller på att se vad vi ska förändra på Comviqvarumärket och det finns inget direkt som jag kan säga just nu.
Du påstår att Resumés uppgifter inte stämmer?
– Vi utvärderar nu vad vi ska göra med de olika varumärkena. Vart det varumärket än hamnar vill jag inte kommentera i dag. Det kan bli så att jag kommenterar det, men inte i dag. Vissa saker väljer man att säga i rätt sammanhang
Men Forsman & Bodenfors vd Erik Sollenberg bekräftar att man tappar delar av uppdraget för Tele 2.
– Ja, det stämmer att vissa delar av det lämnar oss. Det går inte att säga hur stora delar av uppdraget det är som försvinner. Nu delar man upp strukturen i uppdraget med olika varumärken.

Efter Resumés pressläggning ringer Tomas Ekman tillbaka och bekräftar att Comviq-uppdraget hamnar hos Farfar.

truefalse

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.