Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Farfars framfart fortsätter

Publicerad: 22 juni 2010, 19:51

Farfar och DDB Stockholm var enda svenskbyråerna i Utomhus- kategorin som tog sig vidare till shortlist. Nu står det klart att Farfar kammar hem ytterligare ett silverlejon med Nokia - The World Biggest Signpost


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

– Att vara dum har aldrig varit så rätt som nu, säger Guan Tay Hin kring Diesel som plockar hem Grand Prix.

Den andra Grand Prix-vinnaren i kategorin blev Del Campo/Nazca Saatchi & Saatchi Buenos Aires med Inbev i en omgång som höll väldigt hög nivå.

Guan Tay Hin framhöll båda de svenska bidragen, Rolighetsteorin samt Worlds Biggest Signpost som nytänkande och annorlunda. Varför de inte gick hela vägen hade han inte något svar på, men menade att Nokias kampanj var en personlig favorit till såväl ett guld som ett grand prix.

Totalt skickade svenska byråer in 37 bidrag, som tävlade mot 382 andra.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.