Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Färre bidrag till Guldägget

Publicerad: 10 Februari 2012, 14:43

Antalet bidrag till årets omgång av Guldägget är 1066 stycken. Det är 84 bidrag färre än i fjol.


Antalet byråer är i år fler än på många år som tävlar i Guldägget. 36 nya byråer som inte tävlat tidigare tävlar i år.
Dock är alltså antalet bidrag som tävlar om de åtråvärda äggen färre.
Antalet enheter har å andra sidan ökat, från 1730  stycken 2011 till 1806 i år.

En nyhet för i år var kategorin Mobilreklam, 54 bidrag slåss i kategorin om en utmärkelse.

Största ökningen totalt i hela tävlingen står kategorin Design för, där antalet inskickade bidrag ökat med 28 procent.
- Vi är väldigt glada över att så många nya  byråer vill vara med och tävla i Guldägget. Det visar på att detta är  en tävling för all typ av kommersiell kommunikation. Vi satte som mål  att få minst 10 nya byråer att tävla vilket vi har överträffat med råge, säger  Maja Siösteen, Guldäggsgeneral på Komm i en presskommentar.
– Samtidigt så är det tråkigt att se att så få väljer  att tävla i Produktionskategorin, fortsätter hon.

Nästa söndag börjar juryn att granska bidragen.
Prisutdelningen är den 17:e april.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.