Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Farsta Centrum får reklampris

Publicerad: 2 april 2013, 12:55

”Modereturen” blev en succé då gamla kläder återvanns. Nu tilldelas Farsta Centrum den åtråvärda GuldNålen av Svensk Direktreklam för bästa direktreklamkampanj. – Modereturen kombinerar miljötänk med nya kreativa grepp för direktreklam och gör dessutom en behjärtansvärd insats, säger Karin Sorte, Marknadschef på Svensk Direktreklam.


Under  två veckor i fjol lämnades fem ton kläder till Farsta Centrum via  Modereturen, en kampanj med specialdesignade klädpåsar.

Kunderna strömmade till butikerna för att handla nytt och samtidigt lämna äldre plagg i retur.

– Det blev en win-win-situation för såväl köpcentrets butiker som  hjälporganisationerna och miljön, säger Mats Larsson på Svensk  Direktreklam i Haninge, ansvarig för distributionen av klädpåsarna.

Kampanjen  genomfördes av Svensk Direktreklam i Haninge i samarbete med Farsta  Centrum, Röda Korset, Stockholms Stadsmission, Human Bridge och Myrorna  under två veckor i slutet av september och början av oktober 2012.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.