Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 april 2013, 12:55
”Modereturen” blev en succé då gamla kläder återvanns. Nu tilldelas Farsta Centrum den åtråvärda GuldNålen av Svensk Direktreklam för bästa direktreklamkampanj. – Modereturen kombinerar miljötänk med nya kreativa grepp för direktreklam och gör dessutom en behjärtansvärd insats, säger Karin Sorte, Marknadschef på Svensk Direktreklam.
Under två veckor i fjol lämnades fem ton kläder till Farsta Centrum via Modereturen, en kampanj med specialdesignade klädpåsar.
Kunderna strömmade till butikerna för att handla nytt och samtidigt lämna äldre plagg i retur.
– Det blev en win-win-situation för såväl köpcentrets butiker som hjälporganisationerna och miljön, säger Mats Larsson på Svensk Direktreklam i Haninge, ansvarig för distributionen av klädpåsarna.
Kampanjen genomfördes av Svensk Direktreklam i Haninge i samarbete med Farsta Centrum, Röda Korset, Stockholms Stadsmission, Human Bridge och Myrorna under två veckor i slutet av september och början av oktober 2012.
Magnus Helander