Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Farsta Centrum ger jul till fattiga barn

Publicerad: 8 December 2015, 14:30

Målet med Farstaklappen är att alla barn ska få öppna ett paket på julafton. Bakom initiativet står Farsta Centrum och deras reklambyrå Doe Blomberg Gottberg i samarbete med Stadsmissionen.


Ungefär 230 000 barn i Sverige lever i dag i fattigdom. Tillsammans med Stadsmissionen vill köpcentret Farsta Centrum se till att fler familjer i behov av stöd ska kunna få en jul att minnas. Bakom idén står byrån Doe Blomberg Gottberg.

– Bara en vecka efter kampanjstart ser vi att det här är något som fler och fler vill bidra till. Redan nu har vi samlat in över 1000 julklappar. På julen blir människor mer givmilda och vill sprida glädje bland sina nära och kära såväl som till människor runtomkring. Och julen är barnens högtid. Därför valde vi att göra just de till kärnan i kampanjen, då vi lät barn ge till barn, säger Helene Andersson som är marknadsansvarig på Farsta Centrum i ett pressmeddelande.

Farsta Centrum lät även barn rita teckningar med julmotiv som sedan lämnades sedan in och trycktes upp som unika julklappspapper vilka nu används för de insamlade klapparna. Ambitionen med Farstaklappen är att på ett naturligt sätt göra det enklare för människor att fortsätta hjälpa – även på hemmaplan.

Farstaklappen har funnits sedan 2014. I år startade kampanjen den 30 november och pågår fram till Lucia. Med ett hittills stort engagemang från besökarna i Farsta Centrum hoppas man nu kunna slå förra årets siffra på 2000 insamlade julklappar.

Arbetsgrupp:
Byrå: Doe Blomberg Gottberg Petra Ryrberg: Art director Jacob Hallsten: Art director Niklas Synning: Copywriter Anders Modén: Grafisk designer Pernille Nylén Janze: Produktionsledare Eddie Lundbäck: PR Åsa Marklund: Marknadschef/Strategisk rådgivare Helene Andersson: Marknadsansvarig Farsta Centrum

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.