Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Farväl Falkenberg"-regissören bakom Europcars nya reklamfilm

Publicerad: 18 Mars 2013, 11:53

I dag börjar John Does första filmer för Europcar att visas i TV. Filmerna sjösätter den nya plattformen "Ibland är det skönt att ha en bil". För regin står Jesper Ganslandt.


Ämnen i artikeln:

John Doe

För John Doe som vann kunden för ca ett år sedan är det här den första breda kampanjen för biluthyrningsfirman.

– Det känns otroligt kul för oss att bli synliga igen och vi är nöjda med filmerna. Vi vill vara en proffsig, lyhörd utmanare och jag tycker de här filmerna visar det säger Lena Wickström marknadschef på Europcar.

Filmerna är producerade av Adamsky och den belönade regissören Jesper Ganslandt som bland annat gjort filmerna Farväl Falkenberg, Apan och Blondie.

– Europcar agerar i en bransch som domineras av rationella argument och där ingen längre tar någon direkt position. Vi ville hitta ett manér och uttryck som sticker ut i rutan. Tillsammans med Jesper har vi hittat vår egna lilla kommunikativa värld, där vi kan tillåta mycket att hända framöver,  berättar Fredrik Blomberg, cd på John Doe.

Till en början har tre filmer tagits fram, varav två börjar visas redan idag och i fyra veckor framöver. Den tredje filmen börjar visas till hösten.

Ämnen i artikeln:

John Doe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.