Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fastighetsbyråns testkampanj

Publicerad: 11 januari 2012, 12:48

Fastighetsbyrån lanserar möjligheten att provsälja sin bostad. I reklamkampanjen gör man därför också samma sak – provar sig fram.


”Provsälj” är en ny produkt från Fastighetsbyrån.
– Med tjänsten får våra kunder en genomgång av hur hela försäljningen skulle gå till, vad slutpriset sannolikt skulle bli och hur Fastighetsbyrån skulle jobba för att uppnå målen. Kunderna får därmed en chans att "provköra" oss, se vad vi går för, innan de bestämmer sig för vilken mäklare de ska välja.", säger Ulrika Lorentzi, reklamansvarig på Fastighetsbyrån i ett pressmeddelande.

För att illustrera sin nya tjänst prövar man sig fram även i reklamen.
– Eftersom vi ber människor att prova, ville vi föregå med gott exempel. Därför bygger kampanjen på att vi testar olika grepp själva; olika formuleringar, kanaler, tekniker och tilltal. Det resulterade i att vi skickade ofärdiga testfilmer till kanalerna, halvklara banners till tidningar och skisser till radio osv, säger Johan Skogh, CD på reklambyrån SWE i samma pressmeddelande.

Reklamkampanjen kommer att gå brett på nätet, TV, radio och i print.

Bakom kampanjen står reklambyrån SWE.

Regissör till filmer och radio är Kalle Breitholz och Martin Åkerhage.

Ansvarig Fastighetsbyrån: Ulrika Lorentzi.
Arbetsgrupp SWE
Johan Skogh, creative director
Andreas Hellström, art director
Josef Danell, projektledare
Anette Persson, produktionsledare
Pontus Jerrstedt, producent SWE film

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.