Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fd Brindforsare blir marknadsdirektör på Carlsberg

Publicerad: 1 juli 2013, 08:50

Katarina Nielsen har utsetts till ny marknadsdirektör på Carlsberg Sverige. Hon kommer närmast från en roll som Global Brand Director för varumärkena Malibu och Kahlúa på Pernod Ricard/The Absolut Company. Hon har bland annat ett förflutet på Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergLowe Brindfors

Hon tillträder den 1 september och en av hennes viktigaste uppgifter  blir att stärka och utveckla Carlsbergs portfölj av varumärken inom  dryckesbranschen.

– Jag är övertygad om att Katarina kommer leda vår  marknadsavdelning på ett inspirerande och framsynt sätt, utmana status  quo, inspirera och engagera för att fortsätta den positiva utvecklingen  för vår portfölj och kraftigt bidra till företagets starka  tillväxtambitioner, säger Mark Jensen, vd på Carlsberg Sverige i en  kommentar.

Katarina Nielsen har över 20 års erfarenhet av svensk och  internationell marknadsföring från alltifrån bolag som McKinsey & Co  till Kraft, Unilever och Lowe Brindfors.

Hon kommer närmast från  Pernod Ricard/The Absolut Company, där hon har tillbringat sju år:
–Det  känns mycket spännande och privilegierat att ta ansvar för den  fantastiska portföljen med varumärken såsom Pripps Blå, Carlsberg,  Falcon, Ramlösa, Festis och Apotekarnes för att nämna några, säger  Katarina Nielsen i en kommentar.

Carlsbergs Sverige ingår i koncernen Carlsberg Group, vilken bedriver försäljning på 150 marknader.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

CarlsbergLowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.