Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 Augusti 2013, 06:34
Surfreseföretaget Surfakademin vill koppla greppet om den Skandinaviska marknaden och bjuder in till Skandinavien-pitch. Det handlar dock om en pitch utöver det vanliga eftersom den sker bland vågorna i Biarritz i september.
”Vi fattar alla våra viktiga beslut ute bland vågorna. I livet och i företaget. Vi kan inte sitta på kontor kring Stureplan och låtsas.”
Så beskriver den före detta vd:n på BBDO-byrån Label, Jens Holmer, och ZTV:s förre presschef, Peter Sahlberg, sin syn på livet.
Duon lämnade mediebranschen år 2006 för att följa sin passion i livet – vågsurfing och samtidigt starta ett surfreseföretag.
Sju år har gått och varje år lär man nu 1 000 svenskar att surfa på någon av fyra destinationer i världen – Costa Rica, Biarritz, Kalifornien och Galicien.
Surfakadamin, som idag har 15 anställda, har än så länge inte lagt en krona i annonsering, men nu ska det bli ändring på det.
– Vi har tidigare gjort det mesta in-house men när vi nu internationaliserar verksamheten och tar Surfakademin ut i Skandinavien vill vi utmana och hitta nya vägar och tillvägagångssätt, säger duon.
Surfakademin ska shortlista fem byråer som under två dagar i Biarritz på den franska västkusten får chansen att lära känna bolaget.
Allt för att skapa en genuin förståelse för upplägget.
Det finns dock ett lite speciellt krav för att få jobba med Surfakademien.
Skandinavien-satsningen sker med start 2014.
Karl-Johan Byttner