Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag16.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fd byråchef och MTG-presschef bjuder in till surfpitch

Publicerad: 16 Augusti 2013, 06:34

Surfreseföretaget Surfakademin vill koppla greppet om den Skandinaviska marknaden och bjuder in till Skandinavien-pitch. Det handlar dock om en pitch utöver det vanliga eftersom den sker bland vågorna i Biarritz i september.


Ämnen i artikeln:

MTGBBDO

”Vi fattar alla våra viktiga beslut ute bland vågorna. I livet och i  företaget. Vi kan inte sitta på kontor kring Stureplan och låtsas.”

Så beskriver den före detta vd:n på BBDO-byrån Label, Jens Holmer, och ZTV:s förre presschef, Peter Sahlberg, sin syn på livet.

Duon lämnade mediebranschen år 2006 för att följa sin passion i livet – vågsurfing och samtidigt starta ett surfreseföretag.

Sju  år har gått och varje år lär man nu 1 000 svenskar att surfa på någon  av fyra destinationer i världen – Costa Rica, Biarritz, Kalifornien och  Galicien.

Surfakadamin, som idag har 15 anställda, har än så länge  inte lagt en  krona i annonsering, men nu ska det bli ändring på det.
–  Vi har tidigare gjort det mesta in-house men när vi nu  internationaliserar verksamheten och tar Surfakademin ut i Skandinavien  vill vi utmana och hitta nya vägar och tillvägagångssätt, säger duon.

Surfakademin  ska shortlista fem byråer som under två dagar i Biarritz på den franska västkusten får chansen  att lära känna bolaget.

Allt för att skapa en genuin förståelse för  upplägget.

Det finns dock ett lite speciellt krav för att få jobba med Surfakademien.

Skandinavien-satsningen sker med start 2014.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MTGBBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.