Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fejkad dimension i ny kampanj

Publicerad: 26 september 2008, 10:57

Reklambyrån Fältman & Malmén har tagit fram en ny kampanj åt Nationalmuseum med bilder som ska lura ögat. Målet – att locka fler besökare till museet.


Kampanjen, som ska få folk att besöka den nya utställningen Lura ögat på Nationalmuseum, kommer att synas i tunnelbanan, utomhus och i utvalda månadstidningar. Dessutom har reklambyrån Fältman & Malmén tagit fram 10 kulturtavlor med specialinstallationer där en kille sitter ner och håller upp en utställningsaffisch samtidigt som han till synes dinglar med benen.

Utställningen består liksom kampanjen av verk som lurar ögat. Bland annat innehåller den konsthantverk, digitala installationer och videoverk. Bakom verken syns till exempel Rembrandt, Samuel van Hoogstraten, Lotta Hannerz, René Magritte, Olafur Eliasson och Fredrik Wretman.

Nationalmuseum

Byrå: Fältman & Malmén
 Arbetsgrupp: Magnus Fältman cd, Petter Dixelius copywriter, Anders Eliasson ad, Fredrik Mickelsson design/original, Heppi Holmberg projektledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.