Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Felix Herngren gör reklamfilm för DN inför EU-valet

Publicerad: 3 Maj 2019, 12:02

Felix Herngren och FLX ligger bakom DN:s nya reklamfilm som ska få fler att läsa tidningen digitalt inför EU-valet.


Ämnen i artikeln:

DNFelix HerngrenReklamFLX

Inför EU-valet den 26 maj gör Dagens Nyheter en satsning för att få fler att läsa DN digitalt. Sedan en tid har alla mellan 18-25 år kunnat läsa allt digitalt innehåll gratis, ett erbjudande som från och med fredag 3 maj gäller alla läsare. För att få tillgång till materialet så behöver man registrera sig på sajten. Efter EU-valet så upphör gratisabonnemanget per automatik.

LÄS MER: "Så ska riksdagspartierna väcka väljarnas intresse inför EU-valet"

– Vår tid är politiskt turbulent och journalistik är viktigare är på mycket länge. Det här är vårt bidrag till att göra kunskapen om vad som pågår i samhället tillgänglig för fler, säger chefredaktör Peter Wolodarski i ett pressmeddelande.

Bakom reklamfilmen för erbjudandet står produktionsbolaget FLX med Felix Herngren som creative director I filmen går DN ut på stan och frågar folk vilka som är deras viktigaste frågor inför EU-valet, vilket det visar sig att många inte kan svara på.

Reklamfilmen kommer gå i TV4-gruppens kanaler, Woo, Youtube och andra sociala medier.

Mediebyrå: Scream
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Jonas Modin
Manusförfattare: Niclas Carlsson
Creative Director: Felix Herngren
Executive producent: Therese Petterson och Elinor Sager
Producent: Signe Falk
Produktionsledare: Nathalie Bergdahl

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

DNFelix HerngrenReklamFLX

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.