Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Felix Sandman och Luana Kiara nya profiler för New Balance

Publicerad: 7 Februari 2019, 15:06

New Balance fortsätter att förankra det globala konceptet "Fearlessly Independent". Den här gången vänder man sig till artister snarare än atleter.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Sedan ett år tillbaka jobbar reklambyrån Split Stockholm tillsammans med det amerikanska varumärket New Balance på den svenska marknaden. Målet är att stärka varumärket på den skandinaviska marknaden. Globalt jobbar New Balance sedan flera år efter konceptet "Fearlessly independent", ett koncept som även tagits ut på den svenska marknaden.

Tidigare har man samarbetat med svenska atleter men vänder nu blicken mot den kreativa näringen och artisterna Felix Sandman och Luana Kiara. Ett steg i förflyttningen tas genom att New Balance i samarbete med Felix Sandman tagit fram en musikvideo till artistens låt "Miss you like crazy". Musikvideon kompletteras även med en reklamfilm, dokumentära biografier och stillbilder. Enheterna kommer att visas digitalt, i butik samt i sociala medier. Split Stockholm har ansvarat för övergripande strategi, kampanjproduktion, medieköp, planering och pr.

– Vi är tacksamma över att få arbeta med New Balance av flera anledningar, men den mest centrala är den stora kreativa friheten de ger oss. Denna kampanj har varit lite extra speciell då vi har kunnat förena vår starka koppling till musikbranschen, med strategiska insikter om New Balance varumärke. Vi anser att de starkaste samarbetena skapas när det finns ett tydligt utbyte mellan alla involverade parter, ett autentiskt uttryck och ett starkt koncept som människor vill vara en del av, säger Simon Areskoug, projektledare Split Stockholm.

Kampanjen lanserar även den nya modellen 997H.

– Det finns många talangfulla individer i Sverige som driver samtal, kultur och utveckling framåt på olika sätt. Genom vår lansering av 997H utökar vi vårt samarbete med unga och orädda profiler, inte bara inom sport, utan nu även inom kreativitet och musik. Detta är ett första steg i vår varumärkesförflyttning och vi har stora ambitioner framåt, säger Hanna Löfberg, marknadsansvarig på New Balance.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.