Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fellman/Stangel inkopplade i Ruths första stora DI-kampanj

Publicerad: 4 November 2013, 10:56

Dagens Industri vill visa att man har olika perspektiv på saker och ting drar igång kampanjen ”Ett vinnande perspektiv”. Ruth ligger bakom kampanjen. DI:s chefredaktör Peter Fellman har ingått i teamet.


Ämnen i artikeln:

RuthPeter FellmanHenrik StangelDagens Industri

"Chefen tycker att det är onödigt att alla får ett eget ex av tidningen. Dagens Industri tycker att det är onödigt att alla har en egen chef."

Så lyder ett av budskapen i DI:s nya stora kampanj – "Ett vinnande perspektiv"

DI valde att börja jobba med Ruth strax innan sommaren. Byrån har hunnit  med flera insatser, men nu drar man alltså igång en kampanj modell större.

Målet med kampanjen är dels att visa vad Dagens Industri står för, dels lyfta fram som skiljer tidningens läsare från andra.

– Vi vill visa att vi kanske inte är för alla, men för allt fler, säger Henrik Stangel, vd på Dagens industri i en kommentar.

Kampanjen går ut på att påminna om att Dagens Industri har ett eget perspektiv på omvärlden – affärsperspektivet.

– Fler och fler upptäcker värdet av Dagens industris innehåll över flera plattformar, säger Henrik Stangel i en kommentar.

Dagens Industri har arbetat hårt med att hantera den digitala omvandling som alla dagstidningar står inför.

–  Vårt arbete har handlat mycket om att försöka hitta ett tonläge som  speglar mentaliteten hos Dagens industri och dess kunder:  Affärsfokuserad, kaxig och med glimten i ögat, säger Fredrik Claesson,  art director på Ruth i en kommentar.

Kampanjen går som print och digitalt i egna medier, branschpress, DN, Sydsvenskan och GP.

Arbetsgrupp hos Dagens industri:
Henrik Stangel, VD
Peter Fellman, chefredaktör
Cecilia Göthlin, upplagechef

Arbetsgrupp hos Ruth:
Annika Carstedt, projektledare
Gabrielle Grette, produktionsledare
Fredrik Claesson, art director
Johan Fredrikzon, copywriter
Magnus Welander, grafisk formgivare
Anders Nilsson, original

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.