Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fem svenska vinstchanser i Media

Publicerad: 16 Juni 2014, 07:09

Van Damme i ”Epic Split” för Volvo Trucks.

Det blev fem svenska nomineringar i Cannes Lions Media-kategori. Därav två nomineringar för veckans storfavoriter – Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors, för Live Test Series.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksCannes Lions 2014F&B

Bland de svenska nomineringarna finns förväntade bidrag som förutom Volvo Trucks även Åkestam Holsts ”Blowing in the Wind” för Apotek Hjärtat och Ingos Dill-kampanj för Lidl. En liten överraskning är SBAB-kampanjen ”The Loss Generator”, gjord av Le Bureau.

Dominanter i shortlisten är nationer som Australien, Brasilien Storbritannien och USA.

Svenska nomineringarna

  BLOWING IN THE WINDAPOTEK HJÄRTATÅKESTAM HOLST StockholmDILL - THE RESTAURANT.LIDLINGO Stockholm
LIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgLIVE TEST SERIESVOLVO TRUCKSFORSMAN & BODENFORS GothenburgTHE LOSS GENERATORSBABUM Stockholm

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.