Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 juni 2016, 07:59
Prisregnet över Svensknumret har goda chanser att fortsätta.
INGOs Svensknummer har startat starkt i Cannes Lions, med ett Grand Prix och tre silver. Nu får de fem nomineringar i kategorin Mobile.
Jublet visste inga gränser i går när INGO kammade hem sitt första Grand Prix någonsin, i kategorin Direct. Nu kan byrån och Svenska Turistföreningen alltså får anledning att fortsätta fira i Cannes.
Näst flest nomineringar i Mobile, två stycken, får Forsman och Bodenfors för If-kampanjen "Slow Down GPS".
Totalt har 123 bidrag nominerats, och vinnarna avslöjas under prisutdelningen i morgon kväll.
Här är hela listan:
Kampanj Kund Byrå SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg SLOW DOWN GPS IF INSURANCE FORSMAN & BODENFORS Gothenburg THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm SPRINTER BJÖRN BORG GARBERGS Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm THE SWEDISH NUMBER SWEDISH TOURIST ASSOCIATION INGO Stockholm