Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Festis nya kampanj vill minska näthatet

Publicerad: 30 maj 2014, 08:45

Skärmdump.

Med hjälp av flera kända YouTube-stjärnor vill Festis och DDB Stockholm göra sitt för att minska näthatet och det negativa klimatet på nätet.


Ämnen i artikeln:

OMDDDB

Tanken med Festis nya kampanj, som döpts till "Don't be a diss. Be a Festis", är att minska på näthatet som sprids och försöka göra internet till en festligare plats.

Till sin hjälp har man personerna bakom populära YouTube-klipp som "Two dogs dining", "Traktor racing Volvo terror", "What languages sound like" och "One guy. 14 voices" och kampanjen tar avstamp i YouTubes dislike-knapp.

Klippen, där YouTube-profilerna uppmanar folk att inte dissa andra, är en del av en större lanseringskampanj för Festis nya flaska och bakom kampanjen står reklambyrån DDB Stockholm tillsammans med mediebyråerna OMD och BeOn.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

OMDDDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.