Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Festis nya lifehack – förvandla flaskan till partylampa

Publicerad: 28 juni 2016, 10:46

Foto: Kampanjbild/Festis

Festis lanserar en app i samband med Bråvallafestivalen, som tillsammans med en smart phone och en Festisflaska med färgglatt innehåll fungerar som ett portabelt party-stroboskop.


Byrån Animal storsatsar på lanseringen av den nya appen på musikfestivalen i Norrköping, där de kommer att visa upp kampanjen med blinkande tält samt Youtube-profiler och musikartister som Panetoz, Viktor Frisk, Nellie Berntsson och STHLM Panda.

Kampanjen bygger på ett life-hack som innebär att man använder mobilens ficklampa i kombination med Festis app som får ljuset att blinka – och en Festisflaska.
Genom att kombinera produkten med denna app så kan Festis sprida partystämning till målgruppen – oavsett var den befinner sig, säger Ib Rosvall, copywriter på reklambyrån Animal.

Thom Ståhl, Brand Manager för Festis på Carlsberg Sverige, berättar att man på Festis vill göra "roliga aktiveringar som påverkar målgruppen".
Med Festis-appen blir Festis inte bara en dryck, utan också en del av festen. Samtidigt är det en idé som korsar mellan det fysiska och digitala landskapet. Fresh!", säger han.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.