Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fett-trend gynnsam för reklambyrå

Publicerad: 30 Januari 2012, 14:43

Fjällfil, så som förpackningen sett ut. Nu är Norrmejerier nya ägare

John Doe Worldwide får huvudansvaret att utveckla Fjällfil och Fjällyoghurts varumärken på riksnivå.


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe Worldwide

Arla säljer de tidigare Milkoprodukterna Fjällfil och Fjällyoghurt till Norrmejerier och reklambyrån John Doe Worldwide får huvudansvaret att utveckla Fjällfil och Fjällyoghurts varumärken på riksnivå.

Norrmejerier har sedan 2005 anlitat John Doe Worldwide som utöver modervarumärket Norrmejerier också haft hand om kommunikationen kring Västerbottenost och Norrglimt.

– Det är väldigt roligt att vårt samarbete med Norrmejerier fördjupas ytterligare och att vi nu får chansen att jobba med två klassiska varumärken som har extremt stor tillväxtpotential, säger Tommy Gottberg, vd och projektledare på John Doe Worldwide.

Det formella övertagandet sker den 7 maj 2012, fram till dess hanterar Arla fortfarande allt som rör produktion, försäljning och leverans av produkterna- arbetet med de båda varumärkena har visserligen redan inletts.

– Fjällfil och Fjällyoghurt har många trogna konsumenter ute i landet och med tanke på att trenden pekar mot naturliga fetthalter så borde det absolut gå att attrahera många fler ambassadörer, avslutar Tommy Gottberg.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.