Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fick social fobi av kändisskapet

Publicerad: 21 oktober 2013, 10:00

Cecilia Forss, bland annat känd som ”Ica-Cindy” i Ica-reklamen.

Foto: Resumé.

Framgångarna för Cecilia ”Ica-Cindy” Forss, en av huvudpersonerna i Ica-reklamen, har en baksida. Hon fick social fobi och var nära att ge upp skådiskarriären. Nu har hon slutat med sociala medier.


Ämnen i artikeln:

#nofilterweekCecilia Forss#baramänniska

Efter succér i tv och på bio samt i Ica-reklamen har Cecilia Forss blivit ett välbekant ansikte för svenska folket.

Men kändisskapet har blivit en börda för henne på flera plan. I en intervju i tidningen Amelia berättar hon att hon mått uselt.

– Jag var inte beredd på att folk skulle skrika en massa saker efter mig  på stan, komma fram och vilja ta på mig eller fota mig i tunnelbanan.  Det var obehagligt och påträngande och gjorde att jag mådde riktigt,  riktigt dåligt, säger Cecilia Forss till tidningen Amelia.

Hon berättar att hon fick en form av social fobi, torgskräck. Terapi blev räddningen och i dag har hon lärt sig att hantera kändisskapet, även om det fortfarande är tufft.

– Jag har slutat med Instagram, Facebook och går inte på särskilt många  tillställningar. Jag gillar att jobba som skådis men inte allt det här  runtomkring... Plötsligt när man blir känd ska man gå på premiärer, le,  prata med ytligt bekanta och bi fotad. Vissa trivs i det, men jag tappar  fokus, säger hon till Amelia.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.