Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fika i fokus för nya Ballerina

Publicerad: 10 april 2013, 10:55

Foto: Skärmdump Ballerinas reklam.

Nu är det en chokladöverdragen Mumsbit som gäller, Göteborgs Kex nya Ballerina-kaka. I och med lanseringen av den nya kakan så släpps reklamfilmer med fokus på fika.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs KexÅkestam & Holst

Filmerna är en del av en större kampanj, som kommer att gå i flera mediekanaler.

Bland annat tas "stelfika" upp i en av filmerna, om ett stelt släktporträtt innan fikat. Den börjar med en stel fika-tillställning inför en släktfotografering. Men när kortet tagits är det fritt fram att ta för sig av kakfatet.

Med kampanjen vill Göteborgs Kex kommunicera budskapet "Ingen fika utan Ballerina".
– Idén går ut på att visa en uppsjö olika fikasituationer från vårt avlånga land, berättar Nicklas Sjöqvist, kommunikationschef på Göteborgs Kex.

Reklamfilmerna börjar gå i tv på fredag.

Reklambyrå: Åkestam & Holst
Produktionsbolag: Callboy, och Important Looking Pirates (ILP)
Musikproduktionsbolaget Plan 8.
Regissör: Johan Kling

Se filmen om "stelfika" nedan:

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.