Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Fiktiv crime-värld lyfter fram Storytels populäraste genrer

Publicerad: 11 November 2019, 15:32

Storytels nya reklamfilm är befolkad av kända karaktärer från crimelitteraturen.

Foto: Storytel

I kampanjen ”Home of Crime” lyfter Storytel fram sina populäraste genrer ”crime” och ”true crime”. Med kampanjfilmen tar Storytel med publiken in i en fiktiv crime-värld befolkad av kända karaktärer från crimelitteraturen.


Ämnen i artikeln:

Camilla LäckbergDavid LagercrantzStorytel

Berättelser som kända kriminalfall är mer populärt än någonsin bland svenskarna. Genrerna ”crime” och ”true crime” är även de populäraste hos ljudboksbolaget Storytel vars topplistor ständigt domineras av deckare från kända författare som David Lagercrantz, Camilla Läckberg och Lars Kepler. I den nya kampanjfilmen ”Home of crime” tar Storytel publiken in i en fiktiv crime-värld befolkad av kända karaktärer från crimelitteraturen.

LÄS MER: ”Storytel relanserar magasinsapp – här är konceptet” 

– Storytel vill med kampanjen förmedla känslan av att kliva rakt in i en spännande crime-, och skräckhistoria. Vi bjuder in alla till Storytels crime-värld där vi har ett svårslaget och högkvalitativt erbjudande med massor av spänning - och både fiktiva och dokumentära berättelser. Målet med kampanjen är att lyfta vår mest populära genre och visa att Storytel är den ultimata tjänsten för alla crimefantaster, säger Josefin Grip, marknadschef Storytel Sverige, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer att rulla på Youtube och gå i sociala medier med start under måndagen. 

Arbetsgrupp

Koncept: Storytel, Josefin Grip, Marketing Manager och Hannah Almerud, Social Media Manager)

CGI: Sven Prim

Ljud: Redpipe Studios

Kompositör: Alice Petz

Compositing: Storytel, Rodrigo Soto.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.