Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Filmbilsnostalgi ska locka fler kunder till Walmarts nya tjänst

Publicerad: 7 Januari 2019, 14:31

Hur handlar Batman, Scooby-Doo och Ghostbusters? Via Walmarts upphämtnningstjänst. Så klart.


Ämnen i artikeln:

WalmartReklam

Under gårdagskvällen gick Golden Globe-galan av stapeln, en tävling där en svensk designat vinnarstatyetten. Under tävlingen uppmärksammas inte bara de främsta skådespelarinsatserna från året som gått, flera varumärken tar även chansen att visa upp nya reklamkampanjer för den filmintresserade publiken.

Ett av de varumärken som premiärvisade en kampanj var butiksjätten Walmart som marknadsförde sin tjänst Walmart Pickup. Tjänsten går ut på att kunderna förbeställer de varor de vill köpa och sen hämtar upp dem på parkeringen utanför butiken.

I kampanjen ses klassiska bilar från filmhistorien, alltifrån Doc Browns DeLorean från Tillbaka till framtiden till Dum & Dummares pälsklädda ruckel, plocka upp mat från butiksjättens parkering.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

WalmartReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.