Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Filmen blev sågad – men gav effekt

Publicerad: 5 Februari 2015, 09:51

Bild ur filmen.

Victoria's Secrets reklamfilm ansågs vara bland de sämsta under Super Bowl. Men varumärket blev ändå vinnare i sociala medier. Det visar en sammanställning som Adage publicerar.


Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Underklädesmärket lättklädda reklamfilm under Super Bowl i söndags ansågs inte vara någon höjdare av experterna. I en ranking hamnade den bland de fyra sämsta, vilket Resumé tidigare har berättat.

Men trots brist på kreativ höjd gick varumärkets insatser hem hos publiken i sociala medier. Det visar analysföretaget ListFirsts sammanställning som Adage publicerar.

Av alla Super Bowl-annonsörer lyckades Victoria's Secret allra bäst med att attrahera nya följare till sina sociala kanaler. Totalt landar ökningen på cirka 91 000 nya fans. På Instagram och Twitter lyckades de allra bäst med att boosta sina följarskarar, med 52 900 respektive 21 300 nya följare.

På Facebook var emellertid Coca-Cola det mest framgångsrika varumärket, medan Budweiser dominerade på Youtube.  

Mätningen genomfördes mellan söndag och tisdag.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Super Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.