Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Filmen som ger marknadschefen gåshud

Publicerad: 1 september 2013, 21:06

Nästa år tar Vasaloppet ytterligare ett kommersiellt språng då utbudet breddas med ultralöpnings-loppet ”Ultravasan”.
Här är reklamfilmen, gjord av Bonnier-ägda Spoon.


Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Vasaloppet är inte längre bara skidor – det finns ju Cykelvasan, och n'ästa år kommer Ultravasan där deltagarna ska springa de nio milen  mellan Sälen och Mora i ett svep. Ambitionen är att stärka hela Vasaloppets internationella ställning som sportevenemang och Dalarna som turistdestination.

–  Ultralöpning är väldigt stort på många håll i världen och för att ta  position bland de stora, etablerade loppen behöver vi lyfta fram det som  gör oss unika. I Sverige vet  alla vad Vasaloppet är men i exempelvis  Sydafrika börjar vi nu på noll och då blir givetvis kommunikationen  avgörande. Vi har jobbat hårt under sommaren för att hitta en bra  paketering och när till och med jag får gåshud av resultatet tror jag  att vi är hemma,  säger Jon Svensson, marknadschef på Vasaloppet.

Vasaloppets har under hösten gått ifrån sitt fasta byråsamarbete och jobbar nu med  en löst sammansatt grupp av handplockade personer från totalt tre  byråer. Göteborgsbyrån  Welcom, som varit huvudbyrå de senaste fem åren, finns kvar med tre  personer och har kompletterats med United Power från Falun som tagit  fram webben och David Kvart på Spoon, som står bakom filmproduktionen.  Frilansande Anna Romson arbetar i rollen som ad  och kreativt ansvarig för Vasaloppets kommunikation.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.