Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 November 2009, 13:18
För att fira att Stockholms filmfestival fyller 20 år har man producerat en film svår att sätta ord på.
Den 18–29 november går Stockholms filmfestival av stapeln med temat ”måste ses”.
– Alla som har försökt återberätta en film vet hur svårt det är, och det slutar oftast med ”du måste se filmen för att förstå”. Vilket vi också på ett roligt sätt ville låta lysa igenom i filmen, säger Lolo Uggla, producent på Camp David.
Filmen som har tagits fram av Camp David och Ogilvy har gjorts helt pro bono.
– Det har varit ett oerhört engagemang. Dagsljus har lånat ut utrustning, Kodak och Fuji har ställt upp med film och Riviera samt Nordisk Film Post Produktions har tagit på sig allt efterarbete, säger Lolo Uggla.
Kund: Sthlm Filmfestival
Byrå: Ogilvy
Uppdragsgivare: Git Scheynius
Arbetsgrupp: Christina Knight cd, Jonas Åkerlind cw, Attila Kiraly ad, Gustav Johansson regissör, Lolo Uggla producent, Madde Otto produktionsledare, Niklas Johansson fotograf
Produktionsbolag: Camp David
Tero Marjamäki