Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Filmen som måste ses

Publicerad: 9 November 2009, 13:18

För att fira att Stockholms filmfestival fyller 20 år har man producerat en film svår att sätta ord på.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GCamp DavidOgilvy

Den 18–29 november går Stockholms filmfestival av stapeln med temat ”måste ses”.
– Alla som har försökt åter­berätta en film vet hur svårt det är, och det slutar oftast med ”du måste se filmen för att förstå”. Vilket vi också på ett roligt sätt ville låta lysa igenom i filmen, säger Lolo Uggla, producent på Camp David.

Filmen som har tagits fram av Camp David och Ogilvy har gjorts helt pro bono.
– Det har varit ett oerhört engagemang. Dagsljus har lånat ut utrustning, Kodak och Fuji har ställt upp med film och Riviera samt Nordisk Film Post Produktions har tagit på sig allt efterarbete, säger Lolo Uggla.

Fakta

Kund: Sthlm Filmfestival
Byrå: Ogilvy
Uppdragsgivare: Git Scheynius
Arbetsgrupp: Christina Knight cd, Jonas Åkerlind cw, Attila Kiraly ad, Gustav Johansson regissör, Lolo Uggla producent, Madde Otto produktionsledare, Niklas Johansson fotograf
Produktionsbolag: Camp David

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.