Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Filmerna som ska lugna pensionsspararna

Publicerad: 5 Mars 2015, 09:31

Foto: Marcus Kurn/Sylvie

Pensionsmyndigheten vill minska oron och öka kunskapen om pensionen med sin pågående informationskampanj.


Ämnen i artikeln:

Pensionsmyndigheten

I veckorna trillar det orangea kuvertet ner i brevlådor runt om i Sverige. I samband med det pågår en kampanj från Pensionsmyndigheten som ska sprida kunskap om vart man kan vända sig för att ta reda på mer om sin pension. Den vill också visa att det inte behöver vara så svårt att ta hand om pensionen.

– Målet är att fler pensionssparare ska veta var de kan få information om hela sin framtida pension. Vi hoppas också att färre ska oroa sig och att fler får ökat självförtroende i pensionsfrågorna, säger Sten Eriksson, kommunikationschef på Pensionsmyndigheten.

Budskapet är att den som arbetar, skattar och har tjänstepension gör det viktigaste för sin pension. Med kampanjen vill man fånga upp pensionssparare i åldrarna 30-55 som har lågt eller medelstort intresse och kunskap kring pensionen.

Informationskampanjen syns i flera tv-kanaler, i webbannonser, i sociala medier och genom att det finns kundvägledare och informatörer i köpcentrum och på centralstationer utspridda på 20 orter från Kiruna till Malmö.

– Syftet med turnén är att träffa människor mitt i livet för att hjälpa dem med deras frågor och funderingar om sin pension. Våra medarbetare finns då i gallerior och centralstationer för att hjälpa människor att få en överblick av sin egen pension och få en prognos över hur stor pensionen kan komma att bli, säger Sten Eriksson.

Reklambyrå är Kärnhuset och mediebyrå Scream.

Se reklamfilmerna här:

Linnéa Kihlström


Ämnen i artikeln:

Pensionsmyndigheten

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.