Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Filmfestival inspirerade till kampanj för cyklar

Publicerad: 21 januari 2009, 15:07

På fredag startar kampanjen från cykeltillverkaren Nishiki som ska visa upp företagets nya samarbete med Göteborg International Film Festival.


Cykeltillverkaren Nishiki har inlett ett samarbete med Göteborg International Film Festival. På fredag, den 23 januari, startar en kampanj från Welcom Kommunikationsbyrå som ska göra samarbetet känt.

Samarbetet går ut på att göra filmfestivalen lite miljövänligare. Nishiki förser festivalens personal med cyklar som sedan kan användas för transporter och budkörning.

Kampanjen, som pågår mellan den 23 januari och 1 februari, består av annonser och pr. Temat i annonserna är film. Enligt Welcom har byrån hämtat referenser från neorealismen och den franska auteurtraditionen med Truffat i spetsen.

– Utgångspunkten var att väcka cineasters och filmfantasters intresse för kvalitetscyklar när de egentligen vill läsa om kinesiskt drama och lettiska dokumentärer. Det gör vi genom att kommunicera det som Nishiki står för: snygga designcyklar för en medveten publik. På ett underförstått sätt. Det finns liksom ingen motsättning i att digga Truffautfilmer och cykla Nishiki, säger Adam Wladis, copy på Welcom, i en kommentar..

Nishiki har samarbetat med Welcom Kommunikationsbyrå sedan 2007.

Nishiki

Uppdragsgivare: Rickard Ölander och  Linus Lindgren, Nishiki/Unicykel
Byrå: Welcom Kommunikationsbyrå
Arbetsgrupper: Adam Wladis copy, Charlotte Askari ad

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.