Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Filmnet till Hasan & Partners

Publicerad: 23 Juni 2014, 08:40

Hasan & Partners öppnade nyligen sitt svenska kontor med Camilla Hahn Fortkord som vd. Nu har byrån sin första egna kund: CMores streamingtjänst Filmnet.


Ämnen i artikeln:

Hasan & PartnersFilmnet

Camilla Hahn Fortkord har en bakgrund inom CMore, där hon arbetade som kommunikationskonsult och tillförordnad marknadschef fram tills i våras, då hon tog över Hasan & Partners i Stockholm. Det var genom de kontakterna som uppdraget kom in, även Camilla Hahn Fortkord inte har arbetat med den nya uppdragsgivaren Filmnet tidigare.

– Vi ska ta fram ett nytt kommunikationskoncept och ta fram en lanseringskampanj. Filmnets konkurrensfördel, utöver ett bra innehåll, är att konkurrenterna faktiskt gör ganska dålig reklam. Varken Netflix eller HBO tycker jag gör attraherande och elegant kommunikation. De rider på sina tunga varumärken, säger hon.  

Men de har tagit en stark position i Sverige. Du ser det inte som en omöjlig uppgift att slå sig in på den marknaden?
– Nej, men det kommer att bli svårt. Det gäller att ha uthållighet och mäkta med att ligga och nöta budskapen som vi tar fram. Då är det absolut inte omöjligt.

Filmnet är er första egna kund. Hur har de inledande veckorna varit?
– Det har varit fantastiskt. Jag tycker att alla har varit positivt inställda och upplever att det finns ett intresse för oss.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Hasan & PartnersFilmnet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.