Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Filmpremiär för Nordeas nya byrå

Publicerad: 6 mars 2008, 12:46

Imorgon fredag lanseras Nordeas nya kampanj från norska byrån Try. Här är en av totalt tre reklamfilmer som ska visa vad banken kan göra för att kunden.


Kampanjen är framtagen av Try men har anpassats till den svenska marknaden av Nordeas nya svenska byrå TBWA Waters Widgren.

Enligt Tomas Björklund, marknadschef på Nordea, ska det nya konceptet säljas in med humor och värme och i kampanjen syns även bankens egen personal. Huvudfokus ligger på relationen mellan bank och kund.

 Den första filmen, som går upp imorgon, berättar om bankens nya kundprogram. Film nummer två, som har premiär den 17 mars, tar upp investeringar. Sedan startar printkampanjen där banken kör vidare med konceptet ”Making it possible”.
 Den tredje filmen beräknas släppas senare i vår.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.