Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Filmserien som undersöker varför vissa lyckas undvika butiksdöden

Publicerad: 18 Oktober 2019, 13:33

Först ut i intervjuserien "Den blomstrande kedjan" är Stadiums kommersiella- och varumärkeschef Pino Roscigno.

I den B2B-inriktade contentserien "Den blomstrande kedjan" intervjuar telekombolaget IP-Only de företagsledare som fått bärkraft i sina fysiska butiker i en tid då andra misslyckas.


Ämnen i artikeln:

Next StateReklam

I somras gick IP-Only ut i sin hittills största kampanj. I kampanjen, som främst gick i Stockholms tunnelbana, uppmärksammade man på ett humoristiskt vis hur långt efter många företag ligger när det kommer till uppkopplingshastighet. Trots att möjligheterna finns.

När bolaget, som ägs av riskkapitalbolaget EQT, nu finns på kartan släpper man en mer nischad kampanj riktad mot företagsledare. Företaget kommer under hösten att intervjua företagsledare om hur de fått sina butikskedjor att fungera i en tid av butiksdöd. Först ut i intervjuserien, som fått namnet "Den blomstrande kedjan", är Pino Roscigno, kommersiell- och varumärkeschef på Stadium (och nybliven kategorivinnare i Sveriges Bästa Marknadschefer).

– En kraftfull digital infrastruktur verkar vara en gemensam nämnare för att kunna förverkliga en lyckad s.k. digital transformation för framgångsrika företag inom detaljhandeln, något vi jobbar med dagligen. Med det här konceptet vill vi förstå vilka andra faktorer som ligger bakom framstående kedjor, så vi valde att inta rollen av reporter och låta spännande företagsledare dela sin kunskap och inspirera, säger Kamran Alemdar, CMO på IP-Only, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen och produktionen står byrån Next State. Filmerna kommer att visas i sociala medier och digitalt men även kompletteras av fysiska möten och rundabordssamtal med olika experter.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Next StateReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev