Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Filmtecknarna satsar på webbproduktion

Publicerad: 4 maj 2009, 14:38

Filmtecknarna har som mål att verka på nya plattformar och en som de nu siktar in sig på är webben. Nu har deras regissör Jessica Laurén skapat ett antal filmer för kvinnor i USA.


Ämnen i artikeln:

Filmtecknarna

Bild från reklamfilmen

Uppdraget kom från reklambyrån Juniper Park i Toronto, Kanada. Filmerna med namnet ”A womans world” visas på webben och på tv i USA. Företaget bakom är Frito-lay.

Filmtecknarnas regissör Jessica Laurén har skapat design samt tagit fram ett antal filmer. Kampanjen består förutom filmerna för tv även av en hel kampanjsite med så kallade webisodes och seriestrippar.

Företaget bakom kampanjen, Frito-Lay, är del av Pepsi. Målgruppen för kampanjen är kvinnor som tilltalas av kalorimedvetna produkter. Kampanjen omfattar produkterna Lay’s, Fritos, Ruffles, Doritos, Cheetos, Tostitos; Smartfood och Flat Earth.

Filmerna är de första som Laurén gör för den amerikanska marknaden.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Filmtecknarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.