Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 Oktober 2012, 12:52
Filter och Offside har valt Scholz & Friends som reklambyråpartner. Uppdraget blir att hjälpa till med strategi och utveckling för att växa på webben. Samarbetet startar under oktober 2012 pågår löpande.
Reklambyrån Scholz & Friends har fått uppdraget att sköta kommunikationen åt Offside och Filter.
– Vi vill ha det absolut bästa bollplanket som sitter lite utanför vår egna värld. Känns som ett udda, men mycket intressant val när vi nu tänker ta webben och den digitala världen på allvar, säger Filter & Offsides Annons & Marknadschef Richard Kruuse i en kommentar.
Offside landade på 78 000 läsare i Orvesto 2012:2, en ökning med 9,8 % jämfört med motsvarande mätning 2011. Offside har i dagsläget 17.342 prenumeranter
Filter hamnade på 108 000 läsare i nya Orvesto 2012:2, vilket innebär att tidningen ökat antalet läsare med 31,7 % jämfört med motsvarande mätning 2011. Tidningen har i dagsläget 26.757 prenumeranter och säljer mellan 12-16.000 exemplar lösnummer.
– Vi är jätteglad att Filter och Offside väljer att börja arbeta med oss. Det är två starka varumärken som är ledande inom sina segment och vår uppgift blir att utveckla strategier för hur de ska kunna växa och bli starka på webben, där finns det mycket att jobba, säger Scholz & Friends Account Manager Alexander Gauffin i en kommentar.